نتایج منتشر شده از تحقیقات روان شناسان آمریکا در زمینه خشونت در دنیای دیجیتال و خشونت در دنیای واقعی نشان می دهد که این دو هیچ ارتباطی با هم ندارند. کریستوفر فرگوسن و تیم تحقیقاتی و اظهار داشته اند که...
شواهدی دال بر این که خشونت به کار گرفته شده در سرگرمی های دیجیتال، می تواند روی افزایش خشونت در دنیای واقعی تاثیرگذار باشد نیافته اند.
این پژوهشگران آثار رسانه ای مختلف که در آن ها از خشونت استفاده شده را بین سال های 1920 تا 2005 را مورد بررسی قرار دادند و با میزان خشونت در دنیای بیرون مطابقت داده اند؛ نه تنها به این نتیجه دست نیافتند بلکه رابطهی مستقیمی بین این دو وجود دارد، بلکه متوجه شده اند که درواقع خشونت در رسانه ها زمانی افزایش یافته که برعکس آن، میزان خشونت در دنیای واقعی رشد منفی داشته است.
آقای فرگوسن از تحقیقات خود این چنین نتیجه گیری کرده است که مقصر دانستن فیلم و بازی های رایانه ای و خشونت موجود در آن ها، مردم را از توجه به فشارهای اجتماعی، که ممکن است منشا اصلی واکنش های خشونت آمیز باشد بازداشته است.